Projectomschrijving
Bij Groenhuysen was ik als communicatieadviseur betrokken bij verschillende veranderopgaven, zoals het IT programma ‘Maak verbinding’, het HR-traject ‘Werkgeluk’, de nieuwe bedrijfskleding inclusief een modeshow voor en met collega’s, houding en gedrag ten aanzien van infectiepreventie en met privacy en vertegenwoordiging.
Verbinding maken met je nieuwe werkplek en met elkaar. Over gaan van het oude vertrouwde systeem naar het samenwerken in de cloud. Nieuwe dingen zijn soms eng, lastig en ongewenst. Maar door het samen te doen, te luisteren en te leren van elkaar en door goed, op tijd en volledig te communiceren komen we een heel eind. Een positief resultaat behaald met behulp van de inzet van ambassadeurs op alle locaties, trainingen, een community en leuke energizers op de route.
Het is lastig om goede mensen te vinden en te houden, ook in de zorg. Een salaris waar je blij mee bent, is maar een heel klein onderdeel van je werkgeluk. En het is ook meer dan alleen plezier hebben in je werk. Het gaat verder dan alleen een leuke baan. Het is werk waar je voldoening uit haalt, geprikkeld wordt en genoeg positieve sociale interacties en steun ontvangt. Hiervoor zijn een aantal factoren bepalend. En die moeten in balans zijn. Bijvoorbeeld de mate van werkdruk, persoonlijke ontwikkeling, een goede baas, fijne collega’s hebben. Samen met HR is dit traject gestart, om binnen Groenhuysen te inventariseren en te communiceren wat de medewerkers onder Werkgeluk verstaan. Om zo uiteindelijk de juiste mensen binnen te halen en te behouden.
Bedrijfskleding kun je zien als maketingtool van je organisatie. Je medewerkers zijn het gezicht van je organisatie. Met goed passende bedrijfskleding kun je de identiteit en waarden van je organisatie laten zien. Als je medewerkers zich prettig voelen in hun bedrijfskleding, dan stralen zij dat ook uit. Daarom is het belangrijk om hen te betrekken bij de keuze van een (nieuwe) kledinglijn. Groenhuysen heeft dat gedaan. Hun bedrijfskleding was aan vervanging toe. Maar hoe moet dat er uit komen te zien? Wat zijn eisen en wensen aan de kleding? Moet het vooral praktisch zijn met veel zakken of mag het ook wel wat vorm hebben? Van zorgmedewerkers tot aan de kok van de locaties; iedereen mocht hierover meedenken. Leveranciers maakten ontwerpen en er werd een heuse modeshow georganiseerd. Voor en door medewerkers van Groenhuysen. Vastgelegd door tekenaars op een moodboard. Met als afsluitend spektakel, zoals het hoort: een trouwjurk (van gerecycled plastic).
Organisatie website
www.groenhuysen.nl